Kedilere Sokağa Çıkma Yasağı Getirmeye Çalışan Belediye

Sydney’in doğusunda bir belediye, evcil kedilerin sokağa çıkarılmasını tamamen yasaklamanın yollarını arıyor.
Randwick Belediye Meclisi’nin tuhaf girişimi, büyük bir tartışmanın fitilini ateşledi.
Randwick’in İşçi Partili yeni Belediye Başkanı Kathy Neilson, geçen hafta evcil hayvanlarla ilgili sınırlama teklifiyle birlikte bir “kedi komisyonu” kurulmasını sağladı.
Eğer tasarı yürürlüğe girerse, kediler evde tutulacak, kedilerin kayıt ücretleri de artırılacak.
Bu tuhaf tasarının amacı yerel hayvan ve bitki örtüsünü, özellikle kuşları korumak olarak açıklandı.
Basın, kedilerinin serbestçe dolaşmasına ve kamuya açık yerlere ya da komşuların mülklerini kirletmelerine izin veren kişilere tıpkı köpek sahiplerine olduğu gibi ceza verilmesinin de gündemde olduğunu yazdı.
Tartışmayı “saçma ötesi” olarak niteleyen ve “Bunu nasıl denetleyeceksiniz?” diye soran kişiler de var.
Kedi sever belediye meclis üyesi Harry Stavrinos, girişimi “Bu eski ve gülünç yasaları denetlemek mümkün değil ve büyük bir zaman kaybı” sözleriyle eleştirdi ve tasarının kedi sahipleri için son derece adaletsiz olduğunu savundu.



