Kahve Sevenlere Güzel Haber: 4 Fincana Kadar Kahve Zararsız, Hatta Faydalı Bile Olabilir!
Kahve birçok kişinin özellikle çalışırken, kitap okurken vazgeçemediği içeceklerin başında geliyor.
Kahve sevenlere müjdeli bir haber bilim dünyasından geldi.
Yeni açıklanan bir araştırmanın sonuçlarına göre günde 4 fincana kadar tüketilmesinde bir sorun olmadığı ortaya çıktı.
Çalışma İspanya’da yapıldı. 1999 yılı üniversite mezunu tam 22,500 kişinin sağlık durumu, ortalama 10 yıl boyunca izlendi.
Barcelona’daki Avrupa Kardiyoloji Derneği Kongresi’nde açıklanan sonuçlara göre, her gün 4 fincan kahve içenlerin erken ölüm riskinin üçte iki oranında azaldığı görüldü.
10 yıl içinde izlenen gruptan 337 kişi öldü. Araştırmacılar, günde en az 4 fincan kahve içen katılımcıların, “her sebepten” ölüm risklerinin hiç ya da neredeyse hiç kahve içmeyenlere göre yüzde 64 daha düşük olduğu belirlendi.
Üstelik kişilerin yaşı yükseldikçe, kahvenin faydası daha da artıyor.
Araştırma ekibinden Dr. Adela Navarro, özellikle 45 yaş ve üstü kişilerde kahve içme ile her sebepten ölüm riski arasında ters bir bağlantı bulduklarını belirtti.
Öte yandan, bu tür haberleri değerlendirirken ölçülü olma konusunda bir de uyarı geldi.
Griffith Üniversitesi’nden Dr Ben Desbrow, bulduklarının bir bağlantı olduğunun, fakat bir sebep olmadığının altını çizdi.
Araştırmacılar, “bu bağlantı düzenli kahve içenlerin iş dışında vakit geçirdikleri, daha iyi sosyal ilişkileri olduğu, daha zengin oldukları için daha sağlıklı oldukları anlamına da gelebilir” diyor.
Dr Desbrow’a göre, buradan alınacak mesaj az ya da orta seviyede kahve tüketmenin endişe verici bir durum olmadığı..
Kahvesiz yaşayamayanlar, kahve içmeyince uyku düzeni değişen ya da baş ağrısı yaşayanlar içinse durumun sıkıntılı olduğuna dikkat çekiliyor.


