Güncel
Ruby Princess’in ardından bir fiyasko daha: Karantinadan muaf tutulan Qantas ekibinde virüs çıktı

4 kişilik Qantas uçuş ekibinin, Şili’den dönmelerinin ardından otelde karantina tedbirlerinden muaf tutuldukları ve ardından koronavirüs testlerinin pozitif çıktığı bildirildi.
Ekip, 29 Mart’ta Santiago’dan Sydney’e Avustralya vatandaşlarının getirildiği uçuşta seyahat etmişti, fakat yolcuların aksine 14 günlük otelde karantina sürecine alınmadılar.
Havayolu ekiplerinin Avustralya Sağlık Koruma Ana Komitesi’nden tanınan ayrıcalık sayesinde, yurtdışından dönmelerinin ardından tecrit edilmeleri gerekmiyor ve evlerine gitmelerine izin veriliyor.
Şimdi bu kişilerin aile fertleri, diğer Qantas personeli ve halktan kişiler dahil yüzlercesine virüs bulaştırmış olmalarından endişe ediliyor.
Dünya Sağlık Örgütü COVID-19 uzman danışma panelinden Profesör Mary-Louise McLaws, havayolu ekiplerinin karantinadan muaf olmasının mantıklı olmadığını vurguladı.
McLaws, “Kabin ekibi için, tecrite girmeleri gereken yolcularla temas ettikleri halde, muafiyet tanınması hiç mantıklı değil” dedi.
Avustralya’daki koronavirüs hastalarının üçte ikisinden fazlasının hastalığı yurtdışından dönen birinden kaptığı biliniyor.
Qantas, geçen hafta 50 personelinde koronavirüs çıktığını teyit etmişti.


