Göçmen Politikasında Eyaletlere Yeni Rol: Her Yıl Sayı Bildirecekler

Yasalaşması halinde Avustralya’nın göçmen programında büyük bir değişiklik öngören bir tasarı gündemde: Eyaletlerden yıllık göçmen ihtiyaçlarını bildirmeleri ve altyapılarının buna hazır olduğunu göstermeleri istenecek.
Morrison Hükümeti’nin göçmen politikasında önemli bir değişikliğe gitmeyi planladığı bildiriliyor.
Bu şekilde eyaletlere her yıl ihtiyaç duydukları nitelikli göçmen sayısını belirlemede önemli bir rol verilecek.
The Australian gazetesi, bu değişikliğin, Morrison Hükümeti’nin “üst seviyelerinde” tartışıldığını haber yaptı.
Söz konusu plana göre, eyaletlere her yıl federal hükümete nitelikli göçmen sayısı talebiyle gelmeleri istenecek.
Eyaletlerin göç sonucu oluşacak nüfus artışıyla başa çıkacak yeterli altyapıya sahip olduklarını göstermeleri gerekecek.
Avustralya’nın yıllık kalıcı göçmen alımı, Turnbull Hükümeti zamanında 10 yılın en düşüğüne gerilemişti.
Geçen mali yılda üst sınır 190,000’de kalmasına rağmen, gerçek alım sayısı 163,000’e gerilemişti.
İçişleri Bakanı Peter Dutton, aile ve nitelikli vize başvurucularıyla ilgili daha sıkı denetimlerin göçmen sayısında düşüşe yol açtığını açıklamıştı.
İş grupları, bu açıklamaları hayal kırıklığıyla karşılamış, Avustralya Ticaret ve Sanayi Odası, nitelikli göçmen sayısındaki düşüşü özellikle kırsaldaki işverenler için bir “kriz” olarak tanımlamıştı.
Hükümet, yakın zamanda nüfus politikasında yeni bir değişikliğini sinyalini verdi.
Hükümetin daha fazla nitelikli göçmeni Avustralya kırsalına yönlendirme adına bir değişiklik üzerinde çalıştığı da bildiriliyor.



